L. Sciascia: 1912+1: escoltat.

Després de la sorpresa de Baricco, m'he llançat a la lectura d'un altre autor italià del que amb prou feines coneixia el simple nom. I ho he fet amb una història curta de curiós títol: 1912 +1. És a dir 1913. Pels que tenim certa edat, aquesta forma d'eludir el 13 ens és familiar amb aquells 12 +1 d'Ángel Nieto. I en aquesta ocasió no he encertat. En general m'he avorrit. La prosa m'ha resultat insulsa. Però potser el meu problema haja sigut que no he comprés el sentit d'aquesta obra. Crec jo que el que vol dir és que la dona era i és menyspreada i condemnada encara que es tracte d'una comtessa, més per damunt de tot està l'honor de la família. L'autor explica al final del llibre que aquest és un tribut a Pirandello. També al Futurisme. I una descripció de la Itàlia de la guerra de Libia, del naixement de la democràcia-cristiana i dels pilars de l'Estat actual.

Comentarios

Entradas populares